Skip links
Published on: Yüz Bakımı

İt Dirseği (arpacık) Nedir? Nasıl Geçer?

Göz kapaklarında oluşan arpacık halk adıyla it dirseği; alt veya üst göz kapağı içerisindeki yağ keseciklerinin enfeksiyon kapmasıdır. Bu enfeksiyon durduk yere 1 gün içerisinde kendiliğinden oluşur, gözlerde batma, yanma ve göz kapağında gerilmelere neden olmaktadır. Bu enfeksiyon oluştuktan 2 gün sonra nokta halinde ağız vermeye başlar ve ucu çıkar.

Arpacık sorununda erken tedavi çok önemlidir. Fakat gözde fark edildiği anda müdahale edildiğinden dolayı geç düzelebilmektedir. Erken teşhis aşamasında gözlerde yanma, batma ve parlak ışığa bakamama durumları önemlidir. Erken teşhis de damla ve antibiyotikler işe yaramakta, hastalık boyunca merhemler kullanılmaktadır.

Gözlerinde it dirseği olan insanlar ışığa karşı oldukça duyarlı hale gelmektedir. Beyaz ışığa baktıkları zaman gözlerde kuruma ve bunun sonucunda yaşarmalar meydana gelmektedir.

Arpacık (it dirseği) tedavisi

Hastalığın bilinen en kolay tedavi şekli sıcak su ile ıslatılan pamuk ile kompres yapmaktır. Uygulama olarak bir kaşık etrafına soracağınız pamuğu sıcak suya batırarak göz kapaklarında 10 dakika süre ile dolaştırılarak mikropların yağ keselerinden dışarı çıkmaları sağlanabilir.

Diğer tedavi yöntemi; papatya çiçeği, asma yaprağı, ceviz yaprağı veya peygamber çiçeğinden hangisini temin ederseniz kaynatarak gözlere pansuman yapabilirsiniz.

Son tedavi yöntemimiz de bir diş sarımsağı iyice ezerek arpacıklı bölgeye sürülür. Sürdükten sonra da sıcak suya batırılmış pamuk sürülmesi de sarımsağın etkisini arttıracaktır.

Tedavi edilmeyen arpacıklar, bir sonraki vücudun dirençsiz kalana kadar kaybolur fakat vücut direnci tekrar düşerse tekrar ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple eğer gözlerinizde çok sık arpacık çıkıyorsa vücut direncinizin sık sık düştüğünü göstermektedir.

İlaç Tedavisi

2012 haziran ayının ilk günlerinde bu meret hastalık tekrar sol gözümde belirdi. Hafif kaşıntı ve şişlik ile kendini hemen belli ediyor. Tanıdığım uzman bir kişiyi telefon ile arayarak hangi ilaçları kullanmam gerektiğinden bahsettim. Bana verdiği ilaçlar

  • Tobrased Tobramisin damla
  • Cortimycine göz pomadı merhem

Damla antibiyotik olmakla birlikte gözün mikrop kapmasına veya kaptığı mikroplardan kurtulmak için günde 3 kere göze damlatılıyor. Diğer melhem ise gece yatarken ve sabah kalkarken olmak üzere 2 kere göz kirpiklerinin kökükne şerit şeklinde sürülüyor. Sürdükten sonra bir kaç kere aç kapa yapmanızda fayda var. Bende dahil tüm gözünde arpacık çıkan arkadaşlara geçmiş olsun diyorum. Haa bu arada benim gözümde çıkmasının nedeni strese bağlı. Allah bağışlasın 2 3 gün önce bir kız bebeğim oldu. Haliyle onun stresi sıkıntısı önce dilime aft olarak vurdu ardından gözüme arpacık olarak etkiledi.

Gözümüz önemli ve dikkat edilmesi gereken bir organımız olduğu için mutlaka bir göz doktoruna gözükmenizi tavsiye ediyoruz. Arpacık ile alakalı video haberimizi izlemek için aşağıdaki videodan faydalanabilirsiniz.

[td_block_video_youtube playlist_title=”it dirseği / arpacık tedavisi hakkında” playlist_yt=”dEny7Ni6qZI,uUInXRKlZ3U,ya12zLCxrlY” playlist_auto_play=”0″]

Leave a comment

  1. ben kendi ewimde her şeyi denedim ama gitmedi hala 😳

  2. bu it dirsegi yani arpacik bende ilk kezikiyo ve cok canim sıkıldı insallah bir daha cikmaz 😥

  3. benım ıkı gun oldu hala gecmedı ve goz kapağında degıl gozumun ıcınde cıktı acaba sorun olurmu dkr gıtsem mı görünen bısey yok ama şiş ve gozum kırmızı…………..

  4. doruk normal şartlar altında 2 günde geçmez. Ayrıca arpacık alt veya üst göz kapağında çıkar. Senin gözündeki başka birşey olabilir. En kısa zamanda doktora git. Göz ihmal edilmez.

  5. size bi sorum olacaktı nasıl geçiyo içinde intihap var mı kendi patlarmı çok kötüyümm yaaa 🙁

  6. Bende ilk defa böyle birşey çıkıyo . Sol gözümde çıktı . Ama şimdi aynı belirtiler sağ gözümdede var ne yapmalıyım 😥

  7. doktor cox canim aciyo ust kapakd CIKDI VE COK UTANIYORUM IWE BILE GIDEMIYORUM KAC GUN ICINDE TAM OLARAK BITER BU HASTALIK?

  8. 😥 tam olarak 3 aydır geçmedi kendi kedine geçmiyor en güzeli güzel bir göz doktoruna gitmek herhade

  9. limon sıksam acır ama annem sarımsağın suyunu çıkarp gözüme sürdü ve geçti Doktorlarda bişe bilmior geçti işte benimki sarımsakla

  10. şu an sarımsak sürdü annem inşallah geçerrrr bilgiler için teşekür ederim… 🙁

  11. ya inşallah geçer murat boz konseri öncesi 😆

  12. ”Arpacık sorununda erken tedavi çoğu zaman fakat hastalık gözlerde yanma hissinden sonra fark edildiği için geç düzelmektedir. ”

    Bu nasıl bir Türkçedir ?

  13. [quote name=”Arı Türkçe”]”Arpacık sorununda erken tedavi çoğu zaman fakat hastalık gözlerde yanma hissinden sonra fark edildiği için geç düzelmektedir. ”

    Bu nasıl bir Türkçedir ?[/quote]

    Uyarınız için teşekkürler. Cümle düzeltilmiştir.

  14. şimdi var ççook acıyoo yaa 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 😥

  15. Benımde sol göz kapağının altında çıktı çok acıyor 😳 😐 😮 :sigh:

  16. benimde gözümün alt kapağında çıktı. doktora gittim 2 tane damla verdi 1 hafta kullandım tam geçti derken tekrar çıktı bir arkadaş 3 damla limon sık demiş acaba geçer mi diğer arkadaşta sarımsağın suyunu sürdü annem gözüme ve geçti demiş bu ikisini de yapmak istiyorum ama korkuyorum gözüme bir şey olur diye göz önemli çünkü göz yapalım derken kaş çıkarmayalım bide arkadaşlar

  17. Benim sol göz kapagnda cikti ara sira oluyor doktora gittim yağ bezesini ameliyatla alacaz dedi ama sanmam. Geçiyor senede 1 oluyor

  18. Hepimizde aynı sorunun olduğunu bilmek çok hoş. Arpacıklı gözler, birbirlerini gözler. vs.
    Hepimiz sefil gibi gözümüzde kocaman bir çıkıntı ile geziyoruz. Yazık lan bize.

  19. Benim gozümde de suan var
    Cok şişti , ucu falan sarardı .
    İçindeki iltihabı aksa düzelir diyorlar ama bi türlü patlamiyor
    Nasıl bi yol önerirsiniz
    Yoksa local anestezi yapılacak
    Acilll yardıııım 🙁

  20. Şuan benim gözümdede çıktı ilaç kullanmıyorum daha doğrusu hastaneye gitmedim annemler geçer diyo ama hala geçmedi korkuyorum lütfen yardımcı olun ne yapmalıyım
    :sigh:

  21. benim sol gözüm de yaklaşık üç aydır arpacık var sürekli muayneye gidiyorum ama hiç değişiklik yok bugün aynı şey diğer gözüm de de çıktı ne yapmalıyım 🙁

  22. Benım gozumde daha bugun cıktı cok kucuk kac gunde ve nasıl gecer ??
    Annemler kendı kendiligine gecer dıyo

  23. Gözünde Arpacık çıkanlara kesin çözüm
    Gözünüze aileden biri bakarken tükürsün hemen geçiyor. Denemesi bedava! Hetkese gecmis olsun.

  24. Off ya benm gozmdede var su an ve acitiyo ayrica kasiniyorda sik sik oluyo nedeni ne acaba.?

  25. 😥 Benim gözümdeki daha öğlen çıktı 😡

  26. Limon faydalı 3 damlayı gecmesin.aditli oldugu için fazlası göze zarar verebilir.

    1. 3 damla mahveder insanı bir damla bile hoplatiyor

  27. Benim gozumsisti ve çok az sisti ve arpacik çıkacak diyolr sun gozumcok agriyo ve yapacağım bilmiyorum nasıl geçer yardimedin :sigh: 😛 🙄 😮 😡 😕 😮

  28. Benim gozum suan cok agrio herkes it dirseği çık ar diyor napcam :sigh: :sigh:

  29. BU NE YA İT DİRSEĞİ AİLESİ BURDA TOPLANMIŞ:)) 🙂 😕 😕 😕

  30. Ben gözümdeki it dirsegini patlattim bir sürü irin çıktı küçücük yerden ama artık az acıyor acısı geçti sayılır

  31. Ucu çıkmadı iltihap da çıkmadı iki gündür şişik oarak duruyor ve çok can yakıyor ama sıcak su koymak rahatlatiyor gerçekten tavsiye ederim(kaynar su olmaz sadece sicak)

  32. Yaklaşık 4 gündür benim de gözümde çıktı ne yaptıysam geçmiyor aşırı acıyor bi de gribim hapşurunca öksürünce nasıl acıyor ya krem sürüyorum sarımsak surdum hala geçmedi öneriniz var mi

  33. Benimkindede var sıkın çıkan yeri sonrada dalin sampuanla yikayin antibiyotik yerine göz takmadığı için gözü biraz yanma olur oda enfeksiyondan dolayı sonrada sıcak su ile pansuman edin hic bir şeyin kalmayacak Allahın izni ile 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  34. Bende de arpacık çıktı doktora gittim göz pomadı,göz damlası ve şişlik için hap verdi ağrısı biraz daha hafifledi fakat daha dışında bir degisiklik yok umarım bir an önce geçer

  35. [quote name=”Asya”]Bende de arpacık çıktı doktora gittim göz pomadı,göz damlası ve şişlik için hap verdi ağrısı biraz daha hafifledi fakat daha dışında bir degisiklik yok umarım bir an önce geçer Allah hepimize şifa versin

  36. Bende de çıktı gözüm acıyor .bişey olcak diye cok korkuyorum ciddi bi hastalık mı?

  37. Benm gozumdede cikacaq sanirim kizarms etrafdakiler it drseqi dedi tamda sinaw ustu :'(

  38. Selamin aleykum arkadaslar iki gun once goz kapaklarimda kasilma kasindi hissettim acaba alerjimi cikariyorum diye suphe dustu icime cunku bahar gelince genellikle cikardigim icin ole bisi sandim ama calistigim is yerine doktor gelince olm bu arpacik acile gorunmekte fayda var dedi ilac tedavisi ve sarimsak surdum biraz faydasi var. tamamen kac gunde gecer bu arpacik.

  39. gozumde arpacik it dirsegi cikti biraz agriyo rahatsizim nasil geciceni ogrendem bu siteden bas yapragini denicem

  40. arkadaşlar sarımsak sürerseniz ertesi gün bir şey kalmaz biraz acıtacaktır ama kurtulacaksınız :)))

  41. Arkadaşlar bende de çıktı 2 gün oldu acıyo.bana çişin iyi geldiğini dediler yani bildiğimiz sidik işte 😳 sürersem helem geçeceğini dediler ama ben yapamadım iğreniyorum( sarımsak uygulayacağım

  42. Bendede cikti doktara gidicem c9k korkuyorum

  43. :-* bence it dirseği doğal ama biraz acıtıyor 😳 :-* 😐 😡 😛 :zzz 8) 😉 🙂 😥 😮 8) 😛 🙄

  44. Beldede cikdi hastaneye gittim küçük bi operasyonla aldılar 🙁 🙁 🙁

  45. 😥 çok kötü acıyor sarımsak sürdüm kesin etkili başka ne 🙁 var

  46. 😳 🙁 sol gözümü acamiyorm we yarin okulum var

  47. Bu hastalık sayesinde yarın okula gitmeyeceğim . Yaşasın ama çok ağrıtıyor inşallah hemen geçer 🙄

  48. Allahim bendede cikti gozumu kırparken acayip derecede gerilme yapiyo okulum var nasil gidice sarimsak uyguladim ama doktora gitmeyi düsünuyorum

  49. Doktorun verdiği ilaçlarımı denemedim bitkisel yollarımı bi şeyhin yanina da gittim geçer dediler hicbir şekilde geçmiyo doktorda almiyo en son çözüm 1.2 adet kirpigi cekecem oradan akitacam pisliği nasıl biseydiki bu 😡 😡

  50. Ya 4 aydır gözümde. Çok sıkıldım bu meretten.

  51. Bende ona benzer bir sey var.ama bilmiyorum.bildigime gore eskiden kopeklerin suyunu gozunuze azicik surerseniz hemen gecer 🙁

  52. Dün sağlık Ocağın gittim iki kadın konuşuyordu biri diğetine gözünde it dirseği çıktığını ve o yüzden geldiğini söyledi aklım nasıl takıldıysa artık ertesi sabah bi kalktım bende de çıkmış bu nası bişii arkadaş ya tam bayram arifesi :sigh:

  53. Yaklaşık 1,5 haftadır gözümde arpacık var sarımsak ılık su ve ılık süt tedavisini denedim hiçbirinde iyileşmedi ama ılık suyla şişi biraz indi. Kesinlikle fondoten rimel eyeliener kullanmanızı tavsiye etmiyorum bende birkaç yıldır bu yüzden sürekli çıkıyor kullandığınız rimel ve eyeliener lar bu hale getiriyor gözünüzü… şuan önümü göremiyorum

  54. Benim sürekli yaşadığım bir problem. Ilk zamanlar doktorum aliyordu simdi alıştım çıkacağını ağladığım an annemin yanina kosarak gidiyorum.. Annem 3 kere arla arkaya hafif gozune dogru tukurerek(bildigin tukurme gibi olmayacak) tüü de de geçsin diyecek her dediğinde sizde tüü diyeceksiniz. Bunu 3 kere yapin sabaha biseyiniz kalmayacak :))

  55. İyi gelen şeyler :
    Sıcak su kompresi
    Limon suyunu pamuğa batırıp sürmek
    Sarımsak sürmek
    Sütü pamuğa batırıp sürmek
    Çayı pamuğa batırıp sürmek
    Papatya Çayını pamuğa batırıp sürmek. 🙂

  56. doktora gittim melhem verdi akşam uyumadan önce sür dedi sürdüm. sabah kalktığımda gözüm biraz şişmişti halada şiş ağrıyor yanıyor

  57. bendede 1 aydir vardi dun gittim dunya goz hastanesi atakoyde aldirdim 10 dakika surmuyo abartilicak korkucak bisey yok gidin aldirin kurtulun

  58. Herkese geçmiş olsun çay pomadi iyi geliyor birde üzerine etkili bollll sarimsakk

  59. : 🙁 kaç günde geçer lütfen söyleyin 😳

  60. 😳 yardım gözüm kaşınıyor kaşısam sorun olurmu ve 🙄 çok acıyorrrr 😥 nasıl geçer hemen yağğ 😮 neyse ben yatar hahahaha :zzz :zzz :zzz 8) 😉 😆 😀

  61. 2 Aydır ilaç kullanmama rağmen gitmedi , kendimce bir tedavi uyguladım 3 günde yok oldu , kulak pamuğunu dayana bileceğiniz sıcaklıkta ki suya batırıp o bölgedeki arpacığa tutup günde 3 defa masaj yapın , akşam yatmadan önce yaptığınız da doktorun verdiği merhemi sürün ve yatın , bende 3 günde yok oldu , umarım size de faydası olur geçmiş olsun

  62. Benimde gözümde 4 gündür var en i yöntem sıcak su ve sarımsağı ezin gözünüze hafifçe sürün şişliği geçiyor

  63. Ulan bu Nedir Arkadaş Yaa Neyse Gençler yapıcak Bişey Yok Bununla Bir Süre Yaşamaya Alışmamız Gerek Allah Şafii İsmi Hürmetine hepimize Sağlık Versin İnş

  64. Benimde sol gözümün alt kapagında çıktı sizden aldıgım bilgilerde insalllah geçiçirim ??

  65. Ya benim de sağ gözümün altında çıktı çok acıyor dokunamıyorum bile şiş siş duruyor sadece ucu falan çıkmadı

  66. Bende iki kez çıktı ama kaynamış poşet cayi it dirseği olan belgeye pansuman gibi silin birkac güne gecio

  67. Gözüm durduk yerde sisti şişiyor da arpacık olmuşun dedi acil destek nasıl geçer bu lanet şey ben nefret ederim böle şeylerdn

  68. Arkadaslar endişe etmeyin zamanla gecio iki üç güne kendimden biliyorum sadece biraz rahatsiz edici ve hafif bir agri olusturuyor
    Ben o agriyi hafifletmek ve iltihabi yumsatmak icin zeytin yağı kullaniyordum limon ve sarimsak biraz yakar hasta olanlara şifa dilerim slm ve dua ile…

  69. Bundan bir kaç yıl önce sol gözümde çıktı her şeyi denedim üfürükçülere bile gittim zaten önüne gelen suratıma tükürdü neymiş öyle geçermiş aksine iyici iltihap kaptı sonra dr ameliyat edicez dedi tamam dedik sınav haftasına denk gelmişti sonra kendiliginden gecti ama bu seferde şaşı kaldım oda düzeldi azda olsa astigmat miyop oldum ve simdi aynı yerde tekrardan çıkıyo??şimdi düşünün kim daha şanssız?lanet olsun ne bu çektiğim…

  70. Merhaba benimde şuan iki gözümde birden var daha bugün çıktı her sene illaki çıkıyor ben anne sütü döküyorum çevrenizde bebeği olan birileri varsa bence uyğulayın geçmesine yardımcı oluyor hem acısız hem faydalı Allah herkese şifa versin

  71. Sağ gözümün altında ufak bir şekilde şişlik ve kızarıklık var. Çok şiş değil fakat gözümü açıp kapatırken acıyor. Büyümemesi için ne yapmalıyım?

  72. sebepsiz yere gözümde sulanma oluyor bu normal mi?

  73. valla arkadaşlar herşeyin bi faydası ev lüzumu var her doktorun dediğini yapmayn amenna ilaç damla pomad kullanında ameliyat olmayın sakın, gözdeki miktorpların atılması için çok önemlidir, aynı bademcik iltihabı gibi düşünün, bademcik iltihabına 10 gün dayanılmaz belki ama boğazdaki virüs atılır o hesep unutlmatın

  74. Bende cok sik cikiyor.Ciktigi zaman 2 hafta fln gitmio gidincede 1 hafta sonra tekrar cikiyo doktora gorundum dedi hastaneye git oonun icindeki iltahabi alsinlar fln acaba dogrumu

  75. Eskiden tükürülürdü ve geçerdi it dirseğa. Bü gün bende de çıktı. Hatuna tükürttüm, bakalım geçer işallah.

  76. Benim göz kapakları min dördündede var it dirseği.7ay oldu. Beş tane doktora gittim. Bide iki bitkisel ilaç kullandim. Bugün hala tazeliğini koruyor, kızarıklık ve şişlik. Ne yapsam acaba?